Opdag, hvad dine kunder føler

Exit-analyse/interview er et uundværligt værktøj i den løbende evaluering

Exit-interviews måler kundens umiddelbare indtryk af forretningen, brand recall og/eller bevidsthed om kampagner. For nogle gange har du bare brug for at gå et spadestik dybere - og ved at spørge kunden på vej ud af butikken kan kunderne nøjagtigt huske detaljer om deres shoppingoplevelser og udtrykke deres grunde til at købe eller ikke købe et af dine produkter.

Hvorfor er en exit-analyse vigtig?

Det handler om at forstå kundens oplevelse. Virksomheder, der oplever vækst og høj kundeloyalitet opnår ikke dette ved uheld eller fejl: De ved, at hvis man ønsker at være en dominerende spiller på markedet, må og skal man lytte og reagere på, hvad kunderne mener og ønsker. For ingen kunder er lig ingen forretning. Med en exit-analyse / interview får du et redskab til netop at lytte til, hvad kunderne mener. Det er særlige ved exit-analyser er, at mange kunder kan interviewes inden for et kort tidsrum hvilket giver hurtig indsamling af empiri. Det er væsenligt, at kunden kan huske alle detaljer af sin købsoplevelse, hvilket er tilfældet, når interviewet udføres umiddelbart efter køb.

Exit-interview-processen

Med udgangspunkt i et tæt samarbejde med jer, udvikler vi en spørgeramme og et spørgeskema, der afspejler de målpunkter, I ønsker, der skal okus på. Det kan fx være kundebetjening, en ny kampagne eller noget helt tredje. Med klare målpunkter, der afspejler en kundeoplevelse, vil vores interviewere blive trænet til netop din opgave. Vores interviewere ved, at den måde, de indsamler dine data, er lige så vigtig som selve dataene. Derfor vil de altid være højlige, taknemmelige og oprigtige engageret, når de interagerer med dine kunder. Indsamlet data vil være tilgængeligt i dit kontrolpanel kort tid efter.

Et exit-interview fungerer godt med Mystery Shopping